Členové souboru

 

Jaromír Tichý 

narozen 10.9.1961 ve Strakonicích.

  

        Vystudoval konzervatoř ve flétnové třídě prof. V. Filipovského v létech 1976-1982.

        Po dvouletém působení v Posádkové vojenské hudbě v Prostějově, byl přijat do Plzeňského rozhlasového orchestru, kde působil 15 let.

        Svou zálibu v barokní a renesanční hudbě realizoval při studiu zobcové flétny na Týnské škole v Praze, Akademie für alte Musik Drážďanech u prof. Ulrike Engelke a při interpretačních kursech u Pamely Thorby, Alana Davise ( VB ) a Petera Holztlaga ( NSR ). 

        V roce 1989 založil soubor  Musica ad Gaudium, jehož je uměleckým vedoucím a se kterým kocertuje u nás i v zahraničí. V roce 1997 s ním natočil profilové CD. Od roku  1998 - 2010 působil v i souboru The Piazzolla's Soloists. V Německu působí v souboru Musica Vitana a podílí se na pravidelných seminářích Blockflötenchortag Viechtach.

        Pedagogicky působil krátce na Konzervatoři Plzeň a od roku 1993 v Německém Regenu a nyní i na ZUŠ Chválenická v Plzni.

 

Andrea Brožáková – Frídová

narozena 17.10.1974 v Sokolově

 

      Zpěv vystudovala na Konzervatoř Plzeň a poté na Akademii múzických umění v Praze.

      Od roku 1993 je členkou opery Divadla J. K. Tyla v Plzni, kde ztvárnila řadu rolí, jakými jsou např. Dvořákova Druhá žínka ( Rusalka ) a Komorná ( Čert a Káča ), Annina ( Verdi: La traviata ),  Barbarina ( Mozart: Figarova svatba )  nebo Echó ( R.Strauss: Ariadna na Naxu ).

       V roli  Belindy se podílela na úspěšném provedení Purcellovy opery Dido a Aeneas, která byla kritikou označena za inscenaci roku 1998.

K jejím zajímavějším zahraničním vystoupením patří účast na brazilském festivalu v Riu de Janeiro, kde se představila ve scénickém madrigalu Lamenti  v produkci občanského sdružení in spe .

       V roce 2002 se stala laureátkou mezinárodní pěvecké soutěže Emy Destinnové v Českých Budějovicích, kde nadále spolupracuje s Jihočeskou komorní filharmonií.

       Aktivně se věnuje interpretaci barokní hudby. Je členkou plzeňského souboru Musica ad Gaudium a ansámblu Collegium 1704. Je zvána ke spolupráci i s jinými významnými ansámbly, jako např. Musica Florea, Ensemble Inégal,  Musica Bohemica nebo Ensemble Accento. Vystupovala na domácích i zahraničních festivalech – Pražské jaro, Svatováclavský hudební festival, Festival de Sablé a La Chaise Dieu ve Francii, Festival de Música Sacra de Bilbao ve Španělsku.

        V sezonách 2009 - 2012 byla stálým hostem opery Národního divadla v Praze, kde se podílela na inscenaci Händelova Rinalda v roli Sireny, s níž absolvovala úspěšné turné – Théatre de Caen, Opéra de Rennes a Opéra Royal de Versailles ve Francii a Le Grand Theatre de Luxemburg.

        Věnuje se též koncertní činnosti s klasickým, romantickým i soudobým repertoárem.

 

Alena Tichá

narozena 3.1.1964 v Plzni

 

        Plzeňská rodačka, pedagogicky působí nyní na Konzervatoři Plzeň, kde studovala. 

        Studium absolvovala v klavírní třídě prof. J. Durase a cembalové třídě  prof. J. Chaloupkové.

        Ve studiích hry na cembalo pokračovala na Hudební fakultě AMU v Praze u prof. Z. Růžičkové a své hudební vzdělání prohlubovala na mezinárodních mistrovských kurzech v Zürichu ( 1987-90 ), Sommerakademie J. S. Bacha ve Stuttgartu (1987) a na cembalových interpretačních kurzech u profesorky H. Dreyfus ve Francii ( 1991 ) a u prof. Sonnleitnera v Praze (1993).

        V interpretační soutěži ministerstva kultury získala v roce 1987 a 1991 třetí cenu.

        Kromě koncertů ve vlasti koncertuje ve Švýcarsku, Německu, Španělsku a jako sólistka Sukova komorního orchestru v Itálii. Spolupracuje úzce se souborem Musica Bohemica a se svým manželem založila v roce 1989 soubor Musica ad Gaudium.

        Pro Český rozhlas natočila kompletní dílo B. Martinů pro sólové cembalo a několik dalších děl soudobých i barokních autorů. Pod vedením J. Krčka natočila spolu s dalšími předními českými sólisty komplet komorních koncertů A. Vivaldiho na třech CD. Další dvě CD natočila se souborem Musica ad Gaudium. Interpretací díla plzeňského skladatele J. Bezděka se podílela na CD soudobých autorů Tolerance.  Podílela se na projektu fagotisty J. Komana, který pod vedením J. Krčka natočil komplet fagotových koncertů A. Vivaldiho ( 35 titulů ).

 

Václav Kapusta

         narozen 13.4.1976 v Klatovech       

    

         Na Konzervatoři Plzeň studoval hru na fagot pod vedením prof. Ladislava Šmídla.

         Studium zakončil absolutoriem v roce1996.

         V roce 1994 získal 3.místo na soutěži konzervatoří v Kroměříži.

         Od roku 1995 je členem orchestru DJKT v Plzni. O rok později začal působit v orchestru Plzeňské filharmonie a od roku 2003 je jejím prvním fagotistou. S tímto orchestrem procestoval řadu evropských zemí i USA.

        S velkým zaujetím se věnuje interpretaci komorní hudby  v souboru Musica ad Gaudium, s nímž koncertuje od roku 1999 v Čechách i v zahraničí ( NSR, Island ). Natočil s ním několik snímků pro Český rozhlas.

        Založil soubor Musica di cuore ( 1998 ), kde se také věnuje převážně interpretaci barokní hudby.

Pedagogicky působí na Konzervatoři Plzeň.

 

Dominika Pilecká

    

                                                                    narozena 12.9.1986 v Příbrami

 
 
 
 
Studium Plzeňské konzervatoře ve třidě Julie Brané. Nyní studuje Akademii staré hudby v Brně.

14 let  hrála ve vokalne-instrumentalnim souboru Chaire,  spolupracuje s komorním sborem Mistra Jakoubka ze Střibra a souborem Krasky. Učí na ZUŠ Chválenická v Plzni a v Příbrami, kde je ve funkci zástupkyně ředitelky.